verslag dag1 van keulentocht

Zoals afgesproken ging vanochtend de wekker om 5.30 uur, sommige werden om 5.00 uur al gewekt door een enthousiaste Henk die er erg veel zin in had. Hij was zo luid aan het kletsen dat iedereen daar van mee kon genieten.

Na een luxe ontbijt met de nodige vitamine zijn we om 7.00 uur op pad gegaan richting de Dom (500 meter verderop). Daar hebben we een foto gemaakt in onze skeelerkleding met het spandoek van bakker van Keulen. Om 7.30 uur ging we daadwerkelijk van start. We begonnen met nat asfalt maar droog weer, dit was van korte duur. Na een buitje regen, hebben we de rest van de dag prachtig weer gehad.

Door de drukte raakte we de auto regelmatig kwijt. Het was een hele klus om elkaar soms weer terug te vinden. Telefoontje hier, appje daar, navigatie opnieuw ingesteld, enz. De koffie met appelgebak bleef deze keer uit. We waren zo enthousiast bezig dat we door zijn gereden tot de middagpauze. In Viersen hebben we met elkaar heerlijk geluncht. Bij het restaurant probeerde we nog wat visitekaartjes uit te delen, maar de Duitse bevolking was niet erg geïnteresseerd. Zij zitten liever op het terras met een pot bier.

Na de middagpauze moesten we nog ruim 30 kilometer richting het hotel. Dit viel ons vergeleken met de reis vanaf Parijs reuze mee. Daar hadden we soms als we gingen lunchen nog 75 kilometer voor de boeg. Deze 30 kilometer vielen niet helemaal mee; een beetje omgefietst, redelijke heuvels, en zwaar/zacht asfalt. Ook kwamen we regelmatig onderweg tramrails tegen, zo ook binnen deze 30 kilometer. Wim riep nog dat we hard moesten remmen zodat we het onder controle hadden als we over de rails moesten. Helaas Henk probeerde nog her en der iemand beet te pakken maar vloog met een flexibele sprong de berm in. Erik evenzo, durfde niet te hard naar beneden en dacht dat hij beter in het gras kon landen dan op het asfalt.

Voor vandaag hebben we weer genoeg beleeft, na een tocht van 105 kilometer lang. Nu heerlijk dineren met elkaar en op tijd naar bed. Groetjes vanuit Boekend (in de buurt van Venlo).

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.